El dia del Brownie i II

He trigat més a decidir recepta que a fer-la! Vaig dedicar una estona llarga a navegar buscant la fórmula màgica: Suficientment senzilla com per garantir (més o menys) l’èxit, suficientment sofisticada com per presentar-la en societat. Al final em vaig decidir per una recepta de Martha Stewart, que vaig trobar en la web http://www.bakeorbreak.com, a la qual al seu torn vaig arribar passant pel blog http://www.alcalordeunbizcocho.com.

Cheesecake Brownie.

Ingredients:

(Entre parèntesi: La meva conversió a grams, segons vaig trobar a la xarxa)

  • – Quatre cullerades de mantega (58gr), i una mica més per greixar el motlle
  • – 3/4 de tassa de farina de tot ús (83gr)
  • – 3/4 de cullereta de llevat químic o impulsor
  • – 1/4 de cullereta de sal
  • – 6 unces de xocolata (170 gr)
  • – 5 ous + 2 gemmes
  • – 1 + 1/3 tasses de sucre (225 gr + 75 gr)
  • – 1 + 1/2 cullereta d’extracte de vainilla
  • – 1 lliura de formatge mascarpone (450 gr)

Instruccions

  • – Escalfar el forn a 175º
  • – Greixar amb mantega el motlle, cobrir el fons amb paper de forn i greixar de nou. (mesures originals: 22 x 33cm)
  • – Fondre la xocolata esmicolada amb la mantega al bany maria. Pot fer-se al microones, però sempre correm el risc de passar-nos i cremar-ho.
  • – Barrejar la farina, la sal, l’impulsor i reservar.
  • – Muntar 3 ous i 1 tassa (225gr) de sucre amb les varetes elèctriques a velocitat alta. Quan la barreja blanquegi i quedi esponjada afegir 1 cullereta de vainilla, la xocolata fosa (vigileu que no estigui molt calenta!), i després afegir també la farina reservada. Abocar en el motlle.
  • – Batre el mascarpone amb dos ous sencers, les dues gemmes, 1/3 de tassa de sucre (75gr), 1/2 cullereta de vainilla. Abocar sobre la barreja de xocolata.
  • Coure al aproximadament durant 35 minuts, fins que la capa de formatge es vegi daurada i compacta.
  • Deixar refredar sobre una reixeta.

Conclusions: Encara no l´he tastat, per que està tebi. I no m’atreveixo a manipular-lo per fer la foto per la mateixa raó. Serà comestible, i estarà bo, segur, per que és impossible que no estigui bo, però he de reconèixer que se m’ha torrat una miqueta el fons, de manera que la part de xocolata estarà massa feta, no tindrà aquest punt sucós propi dels bons brownies. En canvi no hi havia manera que quallés la capa de Cheesecake, ho he hagut de deixar més temps, i al final he optat per deixar que refredés dins del forn, perquè acabés de fer-se  amb la calor residual. I ha funcionat,  però ja dic que la xocolata n´ha sortit  perjudicada.
Caldrà intentar-ho de nou!
De tota manera, m’ha agradat i divertit molt participar en aquest repte bloger!

I aquí les fotos. He convidat un parell d’amics per que fessin de model. Així no us es nota tant com de poc agraciat és el meu pastís. I com de malament faig les fotos de menjar …

Deixa un comentari

